منتديات زراعة الشاطبى
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتديات طلاب كلية الزراعة - جامعة الإسكندرية

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

اشهر السفاحات...في التأريخ

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
سمعة

سمعة

اشهر السفاحات...في التأريخ Empty
مُساهمةموضوع: اشهر السفاحات...في التأريخ   اشهر السفاحات...في التأريخ Icon_minitimeالثلاثاء أغسطس 18, 2009 6:24 pm

حيث تتوارى وحشية قاتلة مميتة تحت أقنعة الرقة و الجمال ..

تجتمع أمور متضادة مكونة أعجب الحكايا و أبشع الأحداث ..

وأشهر السفاحات على مر التاريخ

اشهر السفاحات...في التأريخ A-fbc98b1bfaالعاب بنات

elizabeth bathory

من أشهرهن فى تاريخ هنجارية بسلوفينيا - "الكونتيسة Elizabeth Bathory " من عام 1560 إلي عام 1614 ،نسجت حولها عديد من القصص التى تدور حول اختفاء فتيات من الفلاحات بعد ان تم عرض عمل لهم باجر جيد فى القلعه، ولم يتم رؤيتهم مرة اخرى.

هذه الأخبار عندما وصلت الى الملك Mathias الثانى أرسل بعض الرجال الى قلعه Csejthe الضخمة ، وقد عثروا على فتاة متوفية واخرى مصابة اصابة بليغه واخريات مجروحات فى سراديب بالقلعه ، وحين سؤالهم وصفوا ما تعرضوا له من ضرب وتعذيب وكى بالنار وتجويع للضحايا ، وخلال هذه الفترة تمكنت اليزابيث من تعذيب وقتل الفتيات على مدار خمسة وعشرين عاماً.

وبفضل وضع الكونتيسة الاجتماعى لم يتم تقديمها للمحاكمة فظلت تحت الإقامة الجبرية في غرفة واحدة حتى وفاتها

اشهر السفاحات...في التأريخ A-cc30d0a796العاب بنات

katherine knight

من عام 1956 ظهرت الاسترالية "Katherine Knight" وهي أول امرأة استرالية تزج فى السجن وتحصل على حكم مدى الحياة بدون عفو مبكر لديها الكثير من العنف فى علاقاتها مابين تحطيم فكى احد ازواجها السابقين وذبح جراء زوج اخر امام اعينه.

قامت كاثرين بطعن "John Charles Thomas " حتى الموت بسكين الجزار 37 طعنة من الأمام ومن الخلف ثم قامت بسلخه وطبخ راسه فى حلة الخضروات مع ترك رساله بذلك لاولاده ، وتم اكتشاف الجريمة من قبل الشرطة قبل وصولهم إلى ديارهم

اشهر السفاحات...في التأريخ A-a64b00bf62العاب بنات
irma grese

من عام 1923 إلى عام 1945 "Irma Grese" كانت من المجندات النازيات وكانت تلقب "بسفاحة Belsen" حيث كانت تعمل كحارسة في معسكرات الاعتقال، تمت ترقيتها فى عام 1943 الى كبيرة مشرفين وهى من اعلى الرواتب التى كانت تحصل عليها النساء لما أظهرته من حماس واخلاص شديدين لهذا العمل.

وبحلول آخر العام أصبحت مسؤولة عن 30 ألف سيدة يهوديه من المسجونات ، وكانت من متطلبات عملها تعريض المسجونات للكلاب المدربة الجائعة لينهشوا أجسادهن ، إطلاق النار عليهم ، ضرب وحشي غير آدمى بالكرابيج الجلدية المضفرة، تعريض بعضهن للاختناق فى حجرات الغاز ،وكانت تستمع بالتعذيب النفسي // للضحايا afro
اشهر السفاحات...في التأريخ A-9f173cdf8eالعاب بنات

ilse koch

من عام 1906 إلي عام 1967 ذاع صيت Ilse Koch التى سميت "بساحرة Buchenwald" كانت زوجة Karl Koch قائد معسكرات الاعتقال Buchenwald من عام 1937 الى 1947 و Majdanek من 1941 الى 1943.

سلطة زوجها الكبيرة ساعد فى ازدياد نفوذها وبطشها حيث كانت تستمتع بتعذيب السجناء واخذ تذكارات كالوشم من اجسادهم وقد تم ترقيتها الى منصب رئيس المشرفين وقامت بعد ذلك بشنق نفسها فى سجن النساء فى سبتمبر 1967.
اشهر السفاحات...في التأريخ A-3c4f966c72العاب بنات

ريا و سكينة

اشهر نسوان فى تاريخ البنى ادمين

من أشهر الشخصيات النسائية العنيفة التى اشتهرت لاستخدامها كمادة سينمائة لأكثر من مرة ، في منتصف شهر يناير 1920 حينما تقدمت سيدة أربعينية تدعى زينب حسن ببلاغ إلي حكمدار بوليس الاسكندريه عن اختفاء ابنتها البالغة من العمر 25 عاما ،!..كان هذا هو البلاغ الاول الذي بدأت معه مذبحه النساء تدخل الي الاماكن الرسميه ، ولكن عجزت أجهزة الأمن أمام كل البلاغات المتتالية وكان لابد من تدخل عدالة السماء لتنقذ الناس من دوامه الفزع حين لعبت الصدفة وكشفت عن أكبر مذبحه للنساء في تاريخ الجريمة في مصر بعد العثور على أحد الجثث التى قادت الشرطة إلى أول خيوط الجريمة ، ونفذ حكم الإعدام ونفذ بالإسكندرية فى 21 و 22 ديسمبر سنة1921،ليكون أول حكم إعدام ينفذ على امرأتين فى مصر.
afro

اشهر السفاحات...في التأريخ A-09f9671fecالعاب بنات

اطن بعد الموضوع دة مسمعش صوت بنت فى المنتدى دة وبتوع حقوق المراءة دة احنا الى مقهورين
وربنا على الى الظالم والمفترى afro
dmix

مُساهمةموضوع: رد   اشهر السفاحات...في التأريخ Icon_minitimeالخميس أغسطس 20, 2009 12:58 pm

,...... انا عايزة اعرف حاجة الهجوم دة بجد ولا هزار ؟ لو كان هزار اعتقد انة سخيف
اما لو كان جد يبقى فعلا مينفعش السكوت لان الموضوع كدة زاد عن حدة اوى وتجاوز كل الخطوط
انتو فعلا مقهورين بس انتو اللى قهرتو نفسكم بافكاركم الانانية بلاش النظرة السودوية دى دول قالو
زمان ان المراة نصف المجتمع بس دلوقتى اصبحت فعلا المجتمع كلة ..... فكر كدة فى وجودك فى الدنيا
مكنتش هتبقى موجود اصلا من غير المراة .... انا لو فتحت فى الموضوع دة يبقى مش هيكفينى المنتدى كلة اتكلم فية ....... على العموم احنا كدة بنزداد ثقة لان الشجرة المثمرة دائما تلقى بالحجارة..... queen
سمعة

سمعة

مُساهمةموضوع: رد: اشهر السفاحات...في التأريخ   اشهر السفاحات...في التأريخ Icon_minitimeالخميس أغسطس 20, 2009 6:55 pm

انتى اخدتى الموضوع بالشكل ده ليه
االموضوع ابسط من كده بكتير
ا انا ماكنتش قاصد الهجوم بمعناه المقصود ,,, ده موضوع زى اى موضوع موجود فى المنتدى
ممكن يتاخد على محمل الجد وممكن يتاخد على محمل الهزار
لو سمحتى متكبريش المواضيع بالطريقة دى ,,, احنا مش بنتخانق
وشكرا انك قرأتى موضوعى من الاساس ده معناه انه شدك ولفت نظرك والا ماكنتيش دخلتيه اساسا
وانا من انصار ان المرأة نص المجتمع ,,, بل هى المجتمع كله ومحدش يقدر يقول غير كده بس ده مينمعش ان فى ناس مش كويسة سواء من الرجالة او من الستات
ومفيش حد كامل ولا ايه رأيك؟
عالعموم شكرا على مرورك ,,,, وانا بحترم رأيك ده جدا
afro
dmix

مُساهمةموضوع: رد   اشهر السفاحات...في التأريخ Icon_minitimeالإثنين أغسطس 24, 2009 1:58 pm

اولا اشكرك على الرد
ثانيا انا مش بتخانق ولا حاجة بس انا استفزنى الموضوع لان دى مش اول مرة يتكتب موضوعات بالشكل دة بس المرة دى جات فيك ........
طبعا مفيش حد كامل لان الكمال لله وحدة
وكويس انك اعترفت ان مش الستات بس اللى وحشين وفى رجالة اوحش

على العموم سامحونى على الرد اللى فات ......انا زى غيرى من البنات وكان لازم ارد
ورمضان كريم....... jocolor jocolor
arther

arther

مُساهمةموضوع: رد: اشهر السفاحات...في التأريخ   اشهر السفاحات...في التأريخ Icon_minitimeالثلاثاء أغسطس 25, 2009 6:26 pm

في اية يا جماعه علي العموم مش عارف ااقول اية احنا هنا عشان نفك عن نفسنا هة ومفيش ولا خناق ولا عراك اووك والله اكرم يا ديميكس ومتوقفيش علي الواحدة كدا
وانت يا احمد متغير موضيعك شوية ويبقي ارجع تاني Razz Laughing Twisted Evil
سمعة

سمعة

مُساهمةموضوع: رد: اشهر السفاحات...في التأريخ   اشهر السفاحات...في التأريخ Icon_minitimeالأربعاء أغسطس 26, 2009 2:24 am

ايه يامجدى
هوده اللى ربنا قدرك عليه
انا شاكك فيك ياد
دانت الليبرو بتاعنا
دلوقتى اخرصيت

اشهر السفاحات...في التأريخ
صفحة 1 من اصل 1